Mer inspiration från Formex


Bilder från Mimous monter på Formex.

När jag rapporterade från Formex i höstas inspirerades jag av precis samma utställare som under vårens mässa. Mimou är fantastiskt duktiga på att skapa inspirerande inredningar som känns spännande och aktuella. Hänggungor av gamla pinnstolar i ett rum med väggar klädda med origamifåglar i vikt papper och kvittrande fåglar. Ljuvligt, vårlikt och stilsäkert i en skön kombination.
I sovrummen hängde skira lampor tillverkade av Khom Loy lyktor. Bästa gör-det-själv-tipset om du har någon kvarglömd lanterna från nyår.



Danska Bloomingville är en annan favorit där jag alltid hittar tilltalande inredning och fina nyheter. I vår vill jag absolut ha deras plädar med neonfärgade detaljer i ceriserosa, korall och gult. Och jag har härmed korat korall till sommarens trendfärg på uteplatsen och vill använda den precis så här i kombination med grått och naturtoner.
Som möbel ligger den mysiga dagbädden högst upp på min önskelista just nu. Den skulle bryta av snyggt mot min moderna inredning i vardagsrummet och när vädret tillåter får den följa med ut på uteplatsen.
För övrigt så kommer vi se ännu mer batikmönster och fjädrar i alla former under våren. Helt säkert!


Psst! För en komplett Formex guide, fina bilder och massor mer inspiration ska du kika in på Maria Soxbos blogg Husligheter. Där hittar du just nu ljuva pasteller, trendrapporter och shoppingtips!

Foto Pella Hedeby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar